Köpvillkor

 

Allmänt

Betalning och priser

TokkiTokki Club

Leveranser och beställning

Avbeställning/Returer/Ångerköp

Produktinformation/Bäst före datum/Bilder

Personuppgifter

 

 

 

 

 

Allmänt

 

Åldergräns

För att handla på TokkiTokki E-handel måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste någon som är över 18 år göra beställningen åt dig.

 

 

Rabatter och kampanjer

Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder, medlemsrabatter med övriga rabatter och kampjaner om inte annat anges.

 

 

Företagskund

I nuläget säljer vi ej till företagskunder via TokkiTokki E-handel. Är du företagskund är du välkommen att maila till info@tokkitokki.se.

 

 

Utlandsbeställningar

TokkiTokki.se levererar i nuläget bara inom Sverige. För mer info till kunder utanför Sverige ber vi er kontakta oss på info@tokkitokki.se för prisuppgifter.

 

 

Orderbekräftelse och kvitto

Orderbekräftelse som sammanfattar ditt köp skickas via e-post efter varje beställning. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss via e-post på info@tokkitokki.se så skickar vi om bekräftelsen. Tillsammans med din leverans får du ett papperskvitto

 

 

 

Betalning och priser

 

Priser

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar som standard svensk moms (om inget annat angivits).

Det är säkert och enkelt att handla på TokkiTokki E-handel.

Alla våra beställningar betalas genom Payson AB och du kan välja mellan faktura, delbetalning, direktbetalning genom bank eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard.

 

 

Fakturabetalning

TokkiTokki.se erbjuder automatiskt avgiftsfri fakturabetalning i samarbete med Payson AB. Vid köptillfället kan du välja att få hem varan och betala i efterhand eller betala fakturan direkt vid köpet, exempelvis med kort, internetbank eller sms. Om du inte väljer något annat betalsätt kommer du bli fakturerad utan avgift från det att paketet skickats från TokkiTokki.se.

Det är även möjligt att välja delbetalning. För mer om delbetalning se nedan.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du angett vid köptillfället. För att välja fakturabetalning måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs vid köpet.

TokkiTokki.se överlåter fakturan till vår samarbetspartner Payson AB och fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid utebliven betalning skickas en påminnelse varvid lagstadgat påminnelseavgift om 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta debiteras med 2% per månad från fakturans förfallodag.

 

 

Delbetalning

Delbetalning kan väljas vid köp över 300 kr.

 

 

Kortbetalning

Kortbetalning kan göras genom Visa eller Mastercard.

 

 

Direktbetalning via bank

Direktbetalning kan utföras genom internetbank för Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank

 

 

Sms betalning

Godkänn och betala med din mobil genom att skicka Sms via WyWallet. Maxbelopp vid Sms betalning är 700 kr.

 

 

TokkiTokki Club

Snart kommer vi lansera TokkiTokki Club där du som är kund kostnadsfritt och utan bindning kan samla poäng som ger dig extra förmåner i form av rabatter m.m!

 

 

 

Leveranser och beställning

 

Posten

Alla våra leveranser sker genom Posten. Paketet skickas till Postens utlämningsställe nära dig och om du har angett ett mobilnummer vid beställningen kommer du bli aviserad via sms.

 

 

Fraktavgift

Vi skickar fraktfritt vid beställning över 399 kr. För övriga beställningar tar vi ut en avgift på 39 kr.

 

 

Leveranstid

Ordrar som inkommer före kl 14:00 skickas vanligtvis samma dag. Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Paketet ligger kvar i 14 dagar på leveransstället och därefter skickas det tillbaks till e-butiken.

 

 

Ej uthämtade paket

Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om TokkiTokki får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 200 kr.

 

 

Restnoterade varor och försenad leverans

Om vi inte kan skicka din leverans inom 1-3 dagar meddelas du via e-post. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid har du rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.

 

 

Avbeställning/Returer/Ångerköp

 

Sedan den 1 Januari 2016 så ska alla e-handlare enligt lag tillhandahålla en länk till EU-kommissionens online plattform. För mer info besök http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundservice på mail info@tokkitokki.se omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Se info under ångerrätt. Du som kund står då för returfrakten. TokkiTokki ansvarar ej för leverans från kund till TokkiTokki. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du med 200 kr för att täcka våra kostnader.

 

 

Fel produkt

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 14 dagar förbehåller sig TokkiTokki.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. TokkiTokki.se står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

 

 

Ångerrätt

Som kund har du möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerperioden räknas från det datum du mottog den sista försändelsen i din beställning. Ta alltid kontakt med oss via e-post på info@tokkitokki.se innan du returnerar varorna vid ångerköp. Detta gäller även om du önskar byta varorna.

 

För att kunna nyttja ångerrätten på 14 dagar krävs det att varan är i oskadat skick i omärkt förpackning med en plombering som ej är bruten eller skadad. Vi plomberar alltid våra produkter. Obs! För produkter som kommer inslagna i krympplast från tillverkaren räknas plasten som plombering. Om plasten är borta, skadad på ett sätt som gör att vi ej kan avgöra om produkten använts eller öppnats, kan vi ej acceptera retur på dessa varor.

På grund av hygien och hälsoskäl omfattas inte produkter med bruten plombering av ångerrätten och inget återköp kan göras för dessa produkter som därmed måste kasseras. Detta gör vi för att kunna garantera våra kunders säkerhet.

 

Returfrakten bekostas av kunden och vi löser ej ut försändelser med obetald frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att vi kontrollerat att varan uppfyller villkoren för ångerrätten. Vi har rätt att vänta med återbetalning tills dess att vi mottagit returvaran.

 

 

Reklamationer och tvister

TokkiTokki.se följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid reklamationer samt tvist. Du som kund har rätt att reklamera en vara om dess egenskaper avviker från det som framgår i produktinformationen. Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss på info@tokkitokki.se och ange felet så snart som möjligt. Vi instruerar dig då hur du ska göra för att returnera den felaktiga varan. Vi ersätter naturligtvis eventuella fraktkostnader vid returfrakt.

 

 

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet och fyll i en blankett för skadeanmälan.

 

 

 

Produktinformation/Bäst före datum/Bilder

 

Färger

TokkiTokki.se gör allt vi kan för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid läser igenom produktinformationen före ditt köp.

Tyvärr kan vi inte garantera att färgproverna du ser på din skärm överensstämmer med verkligheten, då detta beror på färgåtergivningen på din skärm samt dina individuella skärminställningar.

 

 

Bäst före datum

På de flesta av våra produkter finns en symbol i form av en öppnad burk. Vid symbolen står det en siffra som anger produktens hållbarhet från det att den öppnats.

De flesta Koreanska produkter är märkta med tillverkningsdatum, alltså inte att förväxla med bäst före datum. Om inget annat anges håller produkten oöppnad i minst 36 månader.

Ett undantag kan vara vissa sheetmasks som är märkta med bäst före datum istället för tillverkningsdatum.

Tänk på att förvara och använda produkterna på ett hygieniskt sätt för att motverka att hållbarheten förkortas. T.ex använd inte fingrarna utan en spatel för att ta ut hudcreme ur en burk för att inte bakterier ska föras över till burken. Förvara aldrig produkterna för varmt eller i direkt solljus.

 

 

Allergi och överkänslighet

TokkiTokki.se rekommenderar kunden att läsa innehållsförteckningen som ingår i produktbeskrivingen innan köp. Detta är särskilt viktigt om du är allergisk eller överkänslig för något ämne.

 

 

Personuppgifter

 

TokkiTokki behandlar dina personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204). När du blir medlem i TokkiTokki Club godkänner du att dina personuppgifter samt uppgifter om dina inköp sparas hos TokkiTokki

Ändamålet med att registrera uppgifter är för att kunna erbjuda alla våra kunder konstnadsfri fakturabetalning, uppdatera adressuppgifter för att säkra leverans till kund, erbjuda kundanpassade varuprover och annan marknadsföring samt upprätthålla god kund och registervård.

Personuppgiftsansvarig för TokkiTokki är Korean Fox Cosmetics org nr. 19770118-4728.

Korean Fox Cosmetics säljer inte uppgifter om kunder till utomstående part.

Kunden har rätt att från TokkiTokki kostnadsfritt en gång per kalenderår, efter skriftlig undertecknad ansökan inskickad till oss, få information om vilka av kundens personuppgifter som behandlas av TokkiTokki och när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter enligt 28 § personuppgiftslagen.